SEO לשנת 2019 כל מה שאתם צריכים לדעת

בתחום השיווק הדיגיטלי שמתפתח ומתעדכן בכל יום לא מומלץ להיות מאחור ולכן הבאנו לכם את הטרנדים המעודכנים ביותר לשנת 2019 בתחום הקידום האורגני/הקידום הממומן וכמובן באופן ישיר בניית האתרים. נושאים אלו מושפעים ישירות מהחדשנות במנועי החיפוש.

קידום אתרים ב2019 מתאפיין בכמה נקודות חשובות אחת מהן היא הבינה המלאכותית, הכמות ההולכת וגדלה של חיפושים בגוגל האמצעות קול מחייבת אותנו להתעדכן ולהתחשב בפרמטר חשוב זה. חשוב לציין שלחדשנות זאת יש השפעה מרחיקת לכת על קידום אתרים במנועי החיפוש.

נכון להיום תוצאות החיפוש יראו לנו את מודעות הקידום הממומן, מודעות של תמונות וכמובן את התוצאות האורגניות, בנוסף נוספו אלמנטים כמו סרטוני יוטיוב, תיבת "אנשים שאלו?", גרף ידע, ותיבה של תוצאות מקומיות. לאור התחרות הגוברת יהיה קשה לכל אתר להתבלט בשיווק הדיגיטלי. קידום אתרים 2019 ניתן דגש על השאלות שנשאלות ע"י הגולשים וחשוב לתת מענה באופן מדויק וידידותי לגולש!

בתוצאות החיפוש נקבל מידע כמו דירוג בכוכבים, שעות פתיחה, תחום הפעילות ופרטים רלוונטים נוספים זוהי תהיה תוצאת חיפוש מדויקת וסידור נכון של מידע חשוב זה.

בקידום אתרים 2019 חשוב לדעת שהקידום בראש ובראשונה נעשה עבור הגולשים! ולכן אם אנו מתעסקים בבניית אתרים, או בשיווק דיגיטלי קריא קידום אורגני חייבים לראות:

את נקודת מבטו של הגולש. לפניכם מספר נקודות חשובות לחוויית משתמש נכונה:

  1. מהירות טעינת האתר (ישנם כלים חינמיים לבדיקות אלו) שיפור המהירות תתרום ותשאיר את הגולשים באתר שלכם.
  2. בעיות טכניות באתר- רצוי להימנע מאתר לא מתפקד מסיבה פשוטה שגולש פשוט יעזוב ויעבור לאתר של המתחרים.
  3. התאמה לניידים- כאשר מדברים על אופטימיזציה לנייד הכוונה היא ליצור טעינה מהירה ואיכותית של העמודים במובייל, טעינה מהירה בניידים תשאיר את הגולשים באתר שלכם. בשנתיים האחרונות גוגל מתרכזת בפעילות שנעשית באמצעות המובייל וזאת בעקבות עלייה חדה בגלישה מניידים. ב2018 גוגל הציגה את "אינדקס מובייל פרסט" אופטימיזציה מושלמת לניידים שתתרום רבות לקידום של האתרים והשיווק הדיגיטלי. כמובן שתכנים איכותיים, קישורים חיצוניים ובעיקר אם הגיעו מאתרים בעלי דירוג גבוהה.
  4. תופעה חדשה היא הקישור ללא קישור והכוונה היא שמציינים באתר שם של מותג בהקשרים שונים זה יכול להיחשב כקישור לכל דבר, חדשנות מעולה בכל מה שקשור בקידום האורגני וזאת סיבה מעולה ליצור תוכן איכותי, תוכן שיביא לשינויי וצמיחה.

חדשנות נוספת ומאוד מעניינת ל2019 היא "rank brain" זוהי פונקציה שמאפשרת לגוגל לענות על שאלות מורכבות ולכן הצפי הוא שמנועי החיפוש ישתפרו ויבינו בני אדם טוב יותר.

אם נביט היום בתוצאות החיפוש האורגני לעסקים נוכל לראות שהן מתחרות לא רק על כותרת ותוכן התואמים לשאילתת הגולש, אלא גם על סידור המידע שבעמוד. סידור שיוביל לחוויית משתמש מעולה כל עוד יכילו אלמנטים המושכים את העין כגון: תמונות, סרטונים, טקסט גדול וקריא, שמסודר הייטב ועוד. לכן חשוב מאוד במהלך בניית אתר או שיווק העסק/המוצר לשים לב שהאתר בנוי בצורה נעימה לעין ומזמינה את הגולש להישאר באתר. אנו נמליץ לכם להתייעץ עם בני משפחה וחברים כיוון שלאחר עבודה, אנחנו כבוני האתר מתרגלים גם לדברים שאינם יועילו לאתר בתהליך הקידום האורגני, ובני המשפחה והחברים ישמשו כ-"עין רעננה" לעבודתנו. פעולות פשוטות שיעזור מאוד בתהליך הקידום האורגני לאתרים חדשים ולאתרים שעוברים שיפוץ.

כמו שאתם יודעים בעבר בעלי האתרים היו מתאימים את האתר למנוע החיפוש בכדי להופיע ראשונים אבל כיום מנועי החיפוש שמים דגש חזק מאוד על חווית משתמש. כתוצאה מכך האתרים שמנסים "לעבוד" על האלגוריתמים של מנועי החיפוש נפגעים במיקומים וההשפעה של קיצורי הדרך שעשו בכדי להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש האורגני תקטן ואנו מאמינים כי במהלך שנת 2019 מיקומם של האתרים שנעזרים ב"קיצורי דרך" יפגע בתוצאות האורגניות. להלן מספר טיפים שניתן לבצע בקלות כדי לשפר את אופטימיזציית האתר:

אופטימיזציה לניידים: הפלאפונים הניידים השתכללו מאוד במהלך 2018 לכן כמות החיפושים מהניידים הלכה וגדלה. מה שגרם לכך שמנועי החיפוש במהלך שנת 2018 קידמו אתרים שהיו מותאמים לנייד. 

יחד עם היישום החדש של גוגל "מובייל פרסט", אנו מאמינים שבמהלך שנת 2019 גוגל תעניק העדפה לגרסת המובייל של האתר. לכן בידקו שוב איך האתר שלכם נראה במכשירים שונים ותקנו במידת הצורך.

מהירות טעינת עמוד: מחקרים גילו שגולש יעזוב אתר שלא נטען עד 3 שניות לכן אנו ממליצים לכם לבדוק את מהירות הטעינה של העמודים באתר שלכם. תוכלו להשתמש בכלים חינמיים כמו Google PageSpeed.

הימנעו מבעיות טכניות: קישורים "שבורים", תמונות "פלאש", תמונות שאינן קיימות ועוד. דאגו לבדוק איך נראה כל עמוד ואת תקינות הקישורים.

התוכן חשוב

גוגל הציגו את "RankBrain" מדובר על אינטליגנציה מלאכותית שמטרתה להבין את תוכן העמודים בצורה טובה יותר כדי להציג לגולש בתוצאות החיפוש האורגני את האתרים המתאימים ביותר לשאילתת החיפוש שלו. זאת אומרת שהתוכן שיוצג בקידום האורגני יהיה איכותי יותר וכך שכל עמוד שיופיע בעמוד התוצאות יהיה איכותי וייחודי.

בצעו כבר עכשיו בדק לאתר שלכם ולבקר את עצמכם: האם התוכן ייחודי?, מה הערך שהוא מעניק?, יש לו ערך? ועוד.

חיפוש קולי

משנת 2014 עד היום 2019 כמות האנשים שמבצעים חיפוש ע"י פקודות קול עלה משמעותית ולכן מומלץ בכל עמוד להתמקד בביטוי "זנב ארוך" כיוון שכאשר הגולש מבצע את החיפוש הקולי הוא מזין ביטוי שמתאים לו כמו "פיצרייה שקרובה אליי" לכן כדאי מאוד לחזות ולבדוק איזה ביטוי "זנב ארוך" יתאים לעמוד שאתם רוצים לקדם

קישורים חיצוניים

האלגוריתם הישן של גוגל עדיין מתפקד וחשוב לעבודתו הפנימית של מנוע החיפוש. כפי שנאמר במסיבת עיתונאים שערכה גוגל במהלך שנת 2018. לכן קישורים חיצוניים מאתרים בעלי דירוג גבוה ואוטוריטה (עד כמה גוגל סומכים על דומיין זה) הם עדיין בעלי השפעה.

לשנת 2019 החדשה אנו כבעלי אתרים חייבים לעשות בדיקה מעמיקה לכל עמוד וקישור באתר שלנו כך שכאשר השדרוגים שמנועי החיפוש יכנסו לתוקף אנו נהייה מוכנים ונשפר את המיקום בעמוד התוצאות האורגניות בנייד ובנייח.

נכתב ע"י דודו אזולאי וליאור חנינה

למדתם משהו חדש? מוזמנים להגיב. במידה ואין לכם זמן לקדם את האתר שלכם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו בallseo נעזור לכם לקדם את האתר שלכם.

השארת תגובה