6 נקודות חשובות לאופטימיזציית אתר לנייד (בשנת 2019)

החל מ-2018 גוגל שמה דגש על אתר שמותאם לנייד ותעדיף לדרג אתרים מותאמים לנייד במיקום גבוהה יותר מאלו שאינם מותאמים, כיוון שרובנו מסתובבים רוב היום עם הראש מוטה אל מסך זה או אחר. גם בבית מול הטלוויזיה רוב האנשים יעדיפו לפתוח את הפלאפון ולגלוש בפייסבוק או לכל רשת חברתית אחרת, הרי זה הרבה יותר זמין מלקום אל המחשב.

היום (סוף 2018) אם אתרכם אינו מותאם לנייד תאבדו מיקומים ולידים משמע הרבה פחות לקוחות. כדי לעזור לכם לשמור על מיקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל להלן 6 נקודות שיעזרו לכם ללהתאים את אתרכם לנייד.

  1. איפה מתחילים?– לפני תחילת תהליך שיפצור האתר עליכם לראות היכן האתר "עומד" כעת מבחינת אופטימיזציה לניידים. בדיקה ראשונית זו תעזור לכם להחליט על הצעד הבא שלכם ומהו הדבר החשוב ביותר בשבילכם שתרצו להתאים קודם לנייד. ניתן לבצע בדיקה זו ע"י כלי חינמי של גוגל דו"ח "נוחות שימוש לניידים" כלי זה יתן את כל המידע על הגורמים השונים באתר שקשורים להתאמתו לנייד: גודל טקסט, גודל ומשקל התמונות, תוספים ועוד.
  2. חיפוש קולי– הפך להיות מאוד נפוץ גם בארץ כנראה בגלל הנוחות שהוא מעניק לאנשים שהידיים שלהם עסוקות (בישול, נהיגה וכו') או לעצלני כתיבה שפשוט מעדיפים לבצע חיפוש ע"י פקודה קולית. בגלל הגברת הנפוצות של החיפוש הקולי מומלץ לכם לבדוק מחדש את מילות המפתח שאתם מקדמים עליהן לדוגמא: חיפוש בנייד יהיה "פיצרייה הקרובה ביותר אליי" וזאת בגלל המיידיות של הרגע והמיקום שבהם הוחלט לאכול פיצה עכשיו. אז סביר להניח כי יש גם לכם צורך לבצע אופטימיזציה למילות המפתח שלכם.
  3. הופיעו על המפה– הרשמו אל "google העסק שלי" (google my business). הניידים של היום מצויידים באפליקציות ניווט כך שתוצאות החיפוש יהיו ביחס למיקום שלהם ובזמן שבו הם חיפוש (עסק שסגור בשעת החיפוש יוכל שלא להופיע) לכן הרשמות אל "google העסק שלי" תגדיל את הסיכויי שלכם לחשיפה! כמובן שמומלץ לשנות את מילות המפתח כך שיכילו גם את המיקום העסק שלכם "רכב בחולון" או "שרברב ברחוב ההסתדרות".
    טיפ: אפשרו דירוג עסק כי אנשים אוהבים לפנות אל עסק עם דירוג גבוהה ודעות חיוביות.
  4. עיצוב רספונסיבי– מדובר על עמוד שמתאים את עצמו אוטומתית לגודל המסך שבו הוא מוצג ואין צורך ליצור עמוד נוסף ספציפית לנייד. עיצוב רספונסיבי דורש השקעה של עבודת עיצוב וזמן אך בסיום עבודה זו העמוד יעניק חווית משתמש מעולה. ניתן לזהות אתר שאינו רספונסיבי ע"י כך שהטקסט שבו גדול או קטן מדי, יש לגלול לצדדים בכדי לראות את כל העמוד, הכפתורים קטנים מדי וקשים ללחיצה או שהתמונות נטענות לאט אם בכלל. כנסו לאתר מהנייד ותראו מה מצבו או שדרך המחשב ע"י לחיצה על F12 ושינוי גודל התצוגה.
  5. מהירות האתר– בממוצא אם אתר לא ניטען תוך 3 שניות הגולש יעזוב את האתר ויחזור לעמוד תוצאות החיפוש, דבר שיפגע זמן שהיית הגולש באתר שיוביל לפגיעה במיקומים. הרבה דברים יכולים להאט את טעינת העמוד כמו: חוסר שמירת נתונים, חלק קוד מיותר, משקלן של התמונות ועוד. כלי נוסף לבדיקה זו הינו "google page insights" כלי חינמי של גוגל.
  6. ווב פרוגרסיבית– שילוב כלאיים בין אתר לאפליקציה. הוא מותאם לכל מסך ומאובטח ע"י פרוטוקול Https. אפשר פשוט להוסיפו למסך הבית של הנייד ומנועי החיפוש מציגים אותו כאתר רגיל.

התאמת אתר לנייד הינו חובה לכל אתר. אתר שלא יעשה זו יחווה קושי רב בתהליך הקידום האורגני.

האם שכחנו נקודה חשובה? לא מסכימים עם הנקודות? מוזמנים להגיב.  אנו בallseo נשמח לעזור לאתר שלכם להיות מותאם לנייד, השאירו פרטים.

השארת תגובה