בניית חנות ברשת האינטרנט – 25 טיפים חשובים (בשנת 2019)

25 נקודות חשובות שיש להתייחס אליהן בבניית חנות אינטרנטית.

עולם האינטרנט שינה משמעותית את עולם המסחר והעניק אפשרויות אינסופיות לעולם השופינג, כגון בנייה של חנויות רשת, חנויות מקוונות, תהליך שמניב תוצאות מעולות לבעלי עסקים.

בעבר פרסום בעולם הפיזי הייתה האלטרנטיבה היחידה אך כיום, השיווק הדיגיטלי הוא כלי מנצח להגדלה והרחבת העסק, עם זאת חייבים להבין שבעל עסק חייב להכיר ולהבין את הצרכים של הלקוחות והקהל הפוטנציאלי שלו.

כל זאת על מנת לעשות שיווק דיגיטלי מועיל ועובד.

קידום אתרים מקצועי הבנה בסיסית ברשתות החברתיות, רק תתרום ותוסיף עוד לקוחות מרוצים.

באמצעות תהליך ברור ותוך הקפדה על דרישות מסוימות. גם אתם תוכלו להגיע לחנות מקוונת עובדת ומצליחה בעולם הדיגיטל שאנו חיים בו.

על מנת להצליח בפרויקט זה, חשוב לבנות חנות שתהייה מיוחדת במינה, חנות ממירה, כזאת שתמשוך גולשים שיבצעו המרות ויחזרו שוב ואפילו ישתפו ברשתות החברתיות את העסק שלכם.

חייבים להבין שזירת הקניות עוברת מהחנויות הפיזיות לעולם החנויות באינטרנט, המטרה של חנויות אונליין היא שימור לקוחות והכוונה שלקוח יחזור וירכוש שוב.

 לכן חשוב ליצור קהילת לקוחות נאמנה שחוזרת ורוכשת שוב. אחת השיטות לגיבוש קהילה זו היא באמצעות קידום אתרים ועבודה נכונה ברשתות חברתיות. הדרך הסטנדרטית לשיווק דיגיטלי היא בניית חנות אונליין, בניית עמוד נחיתה והמתנה ללקוחות. חייבים להבין כי התחרות עצומה ולכן מדובר בדרך לא יעילה, חשוב יותר להשקיע בלקוח הקיים ולשמרו וכמובן שגיוס לקוחות חדשים לא פחות חשוב לבניית העסק שלכם, זאת הסיבה שהמותגים הגדולים בעולם העסקי, משקיעים המון בלקוחות קיימים ודואגים כל הזמן להשאיר לקוחות מרוצים. לפניכם מספר שיטות מעולם השיווק הדיגיטלי כדי למשוך לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים:

  1. פתרונות מוכנים: היום כמעט לכל בעיה יש כבר פתרון מוכן וחלקם אף חינמיים. פתרונות אלו יאפשרו לכם להקים חנות אינטרנטית בצורה מהירה ויעילה. נכון שחלק מהפתרונות יצרו חנות או עמוד גנרי, בסיסי, שיהיה דומה לאתרים אחרים. במקרה כזה פנו אל מומחה בתחום שיעניק קצת "מגע אישי" לעמודים.
  2. חנות גם בנייד: התאמת האתר לרכישה בניידים, חשוב לציין ש-35% מכלל הרכישות באתרים מכירות באינטרנט נעשו באמצעות טלפונים ניידים ולכן חשוב שמעצבים אתר כזה להתחשב ולהתאים לניידים באמצעות כפתורי לחיצה בולטים, תוכן ברור ונוחות מקסימאלית לביצוע רכישה באמצעות ניידים.
  3. חווית המשתמש חיובית: חשוב ביותר לבנות חנות מקוונת שתומכת בחוויית משתמש, זאת אומרת חנות מעוצבת ומושכת שתעניק שירות לקוחות מעולה, מחקרים אחרונים הראו ש-90% מהרוכשים הפוטנציאליים ציינו שעיצובה של החנות הינה פרמטר חשוב ביותר, שיביא להחלטה האם לבצע רכישה. על מנת להצליח במשימה זאת מומלץ לפנות אל מקדם אתרים, דרך נוספת הינה ללמוד לעצב בעצמכם. חשוב לעצב את החנות האינטרנטית בצורה שונה מחנויות אחרות. להיות שונים ומיוחדים. אנו בALLSEO נפגשים עם לקוחות ותמיד ממליצים לראות ולבחון אתרים אחרים ולהגיע להחלטות.
  4. שירות לקוחות מעולה: כלי שיווקי ממדרגה ראשונה. הכי פשוט להיות נחמדים, גולשים רבים בוחרים את ספקי השירות בהתאם למה שרואים בעמודי נהלי השימוש והשירות באמצעות ניסוח תוכן שידבר אל לב הגולשים תוכלו להעלות משמעותית את סיכויי להפוך לחנות שלהם. הטבות כמו אפשרות לקבלת החזר כספי, שירות לקוחות אדיב יכול לעשות פלאים. ע"פ מחקרים שנעשו גולשים יחליפו ספק שמאכזב אותם כל פעם מחדש ולא יחזרו שנית. בקיצור שירות אדיב ונחמד יכול להפוך לצד החזק של העסק ויהיה כלי שיווקי ממדרגה ראשונה.
  5.  בידול משוק: מה הופך את המותג שלכם לכל-כך מיוחד? הדגישו זאת בכל הכח! חובה למצוא את הייחוד שלכם בין כלל המתחרים.
  • מבחר מוצרים ייחודיים רק אליכם.
  • איכות מוצרים, איכות מוכחת יוצרת יתרון ענק.
  • משלוח מהיר ואיכותי.
  • שירות לקוחות איכותי לדוגמא: מענה אנושי, צ'אט בוט וכדומה.
  •  מחירים אטרקטיביים
  • מוצרים מותאמים אישית מעניקים ייחוד ויתרון.

6. בלוגים ותוכן מעניין: תכנים מעניינים באתר תורמים לקידום אתרים ולעניין אצל הגולשים, שימוש נכון בבלוגים ומילות חיפוש רלוונטיות יוצרת תוכן מועיל ואיכותי לגולשים, הבלוג חייב להעניק ערך אמיתי לתחום הפעילות של העסק, הובלת הלקוחות לעמודי רכישה (בצורה מעודנת) יצירת תכנים בבלוג שיקדמו ויעזרו בקידום אתרים יבנה לכם קהל עוקבים נאמן.

כדאי שלא נשכח מביטויים ומילות חיפוש בעלות "זנב ארוך" שמאוד יועילו לקידום האורגני.

  • שיווק באמצעות תוכן כמו בלוגים.
  • בלוגים מניעים המון טרפיק (תנועה באתר)!
  • אנשים בוחרים להיחשף באמצעות תכנים איכותיים
  • המרות של אתר שעובד בשיטה של קידום אתרים הינו גבוהה פי חמישה
קישורים למידע מורחב:
 
  1. עמוד אודות נכון: כשבונים חנות אינטרנטית חייבים לייצר עמוד אודות מעניין ומיוחד שיכלול הצגה של בית העסק, כמה משפטים על ההקמה של העסק והסיבות לכך, פרטי קשר וכמובן קישורים מועילים לרשתות חברתיות. עמוד אודות חייב להיות ענייני ומושך באופן שיעודד גולש להמשיך ולשוטט בחנות שלנו וכמובן לבצע המרה.
  2. סקירה וחוות דעת: חיזוק נוסף של אמינות האתר תהייה בסקירת המוצרים, דירוג המוצרים, וכמובן שקיפות לגבי איכות המוצר (כמה נמכרו? ומהיכן מגיע?) אפשרות של מתן תגובות של גולשים על המוצר שקנו כל אלה יחזקו את האמינות שלכם מול הקונה הפוטנציאלי ויעודד המרה בחנות האינטרנטית שלכם.
  3. אופטימיזציה: לבל נשכח לבצע אופטימיזציה לאתר מכיוון שהצלחת החנות האינטרנטית מותנת באופטימיזצייה למנועי חיפוש. עבודה סיזיפית? נכון! עובדה זו חשובה לכל אתר ולוו דווקא לאתר מכירות. חשוב להקפיד על רשימת עבודה מסודרת ולעשות עבודת SEO מקצועית למען קידום האתר במנועי החיפוש.
  4. אבטחה: מאחר ואתרי מכירות הם אתרים שמבצעים עסקאות כספיות (העברת כספים של גולשים לאתר) חובה להקפיד על אבטחת SSL ברמה הגבוהה ביותר.
  5. מעקב אחר תנועת גולשים: מעקב אחר גוגל אנאליטיקס ויצירת תוכנית פעולה: מומלץ מאוד לעקוב אחר הפעילות המתרחשת באתר שלכם ע"י מבט בגוגל אנאליטיקס כך שתוכלו לבצע שינויים ושיפורים לחנו שלכם מבחינת נראות, חווית משתמש ומחירים. תוכלו לדעת מתי מתבצעות הכניסות כך שתוכלו לתכנן את הצעד הבא כגון מבצעים שיתרחשו בזמנים מדויקים להגדלת מספר הלקוחות והרוכשים באתר בצורה מהירה ויעילה.
  6. משלוחים חינם: עלות משלוח היא מאחד הגורמים התחרותיים ביותר בשוק המסחר וכיוון שאתרי סחר גדולים מציעים משלוח חינם, רוב הלקוחות יצפו שהמשלוח מהחנות שלכם עשוי להיות חינם ואם וכאשר מחיר המשלוח מופיע בסוף תהליך הרכישה, זה יכול לעקב את הרכישה או לבטלה. לכן כדאי לשקלל את עלות המשלוח יחד עם עלות המוצר ליצירת שיוצג לגולש במחיר הראשוני. ככה המחירים יהיו תחרותיים לשוק מצד אחד ומצד שני לא יגרם לכם הפסד בעסקה. בנוסף לכך תוכלו לעשות כך שיהיו מספר אפשרויות משלוח או משלוח חינם בקנייה מעל לסכום מסוים. הגדירו בחנות האינטרנטית את עלות המשלוח ביחס לתנאים שונים כמו מרחק, כמות ברכישה אחת, סוג משלוח ועוד ותציגו אום ללקוח לפני הרכישה שלא יגיעו מיילים זועמים והחזרים.
  7. פנו אל מובילי דעה: אנו מאוד ממליצים ליצור שותפות עם ידוענים/ות בתחום. כאשר דמות בעלת סמכות אשר אנשים סומכים עליה תמליץ על המוצר/החנות שלכם באופן ישיר תהייה כניסה רבה יותר של גולשים אל החנות האינטרנטית שלכם או אפילו לבצע פרסום חדשותי במידה ומדובר במוצר או שירות חדש. אנו נמליץ לכם ללכת ליותר כנסים ומפגשים בתחום כדי להכיר יותר אנשים להגדלת הסיכוי שתתחברו עם מישהו/י ותצרו שיתוף פעולה.
 
  1. עקבו אחר המתחרים: רוב הסיכויים שהלקוחות עשו סקר שוק, לכן עליכם להעניק להם לא רק מחירים נמוכים ומוצר טוב אלא גם תצטרכו לספק חווית משתמש יעילה. אנו ממליצים שמדי פעם תסתכלו על המתחרים שלכם ולהשוות שירות, מוצרים, חווית משתמש וכו', כך שתוכלו לשדרג את האתר ואת העסק בהתאם. מעקב אחר המתחרים יעזור לכם לשמר ולהגדיל את קהל הלקוחות. לקוחות חוזרים הם החמצן של כל עסק!
  2. תמונות איכותיות: כאשר התמונות נקיות וכאשר ניתן להבין את מה שרואים בתמונה ואשר התמונות מציגות כמה שיותר זוויות זה עשוי מאוד להיות הגורם שישפיע בקבלת ההחלטה של הגולש בתהליך הקנייה. מומלץ לצרף לתמונות טקסט שיסביר על המוצר או על תהליך הכנתו.
  1. קופונים ומבצעים: כאשר יש לכם חנות משלכם אתם יכולים להחליט על מבצעים ולכן כדאי לכם לנצל זאת ולפרסם באמצעים שונים כמו ברשתות החברתיות, פופ אפ ועוד. קופונים והנחות חלק בלתי נפרד מחנות אונליין. ייצרת מבצעים והנחות מיוחדות לגולשים ותיקים וחוזרים. גולשים אוהבים מבצעים והנחות ולכן מדובר לדעתנו חובה לכל מבצעים בכל חנות! שימו לב- שאתם משתמשים ב"כח" הזה בחוכמה כך שההנחה לא תגרום לכם להפסד, שלא תציקו לגולשים עם פרסום יתר. פנו למומחים בתחום לקבל טיפים והנחיות לביצוע נכון של יצירת פרסום למבצע.
  2. שיתופים: הרשתות החברתיות הם כלי נפלא לקידום אורגני, יצירת חשיפה וליצירת קשר אישי עם הגולשים לכן חשוב שתעודדו את הגולשים שלכם לשתף את חווית הקנייה שלהם וכל מיני הנחות שוות בחנות האינטרנטית שלכם . דוגמא- ביצוע הגרלה שכל מי שמשתף ומגיב יכול לזכות במוצר/הנחה או ששיתפו בסוף הרכישה את חוות דעתם. השתמשו ברשתות חברתיות כדי לענות על שאלות, תלונות, לתת המלצות מותאמות אישית הכול סובב היחס האישי לגולש ויוצר מוצר איכותי ומיוחד. שיווק ברשתות החברתיות גוזל לא מעט זמן ולכן מומלץ לפנות אל בעל מקצוע שמבין ברשתות חברתיות, על מנת למקסם את תהליך הפרסום. כמו כן ניתן להשתמש בשירותי אוטומציה שונים כמו תיזמון פוסטים, מענה אוטומטי וכו'
  3. קידום במייל (ניוזלטר): כאשר יש לכם חנות אינטרנטית תוכלו לעניין את הגולשים בהרשמה לניוזלטר כך שיקבלו מייל עם מידע על מבצעים והנחות מיילים אלו יפתו את הגולשים לחזור ולבצע קנייה חוזרת באתר. ניוזלטר, רשימת דיוור, עוזר ליצור קשר ישיר עם הרוכש הפוטנציאלי. עם עבודה נכונה כלי זה יניב רווחים לעסק. צרו קשר עם חברות או אנשים מקצוע שיעזרו לכם לבצע את הצעדים הנכונים כך שהחנות תניב רווחים מהר ובצורה נכונה. לדוגמא- אקטיבטרייל מאפשרת לבצע קמפיינים במייל.  באמצעות אימייל משמרים לקוחות ומעניקים יחס אישי, האימייל זאת דרך טובה לתקשר עם לקוחות וישנם אינספור של אפשרויות של יצירת מכתבים שמותאמים אישית ויוצרים סוג של אינטימיות עם הלקוחות:
  • צו'פרים בצורת הנחות
  • להפוך את ההצעה במייל למוגבלת זמן!
  • המלצות שמותאמות אישית ע"פ רכישות קודמות
  • מוצרים חדשים שהגיעו למלאי
  • שתפו בלוגים חדשים במייל
  • עיצוב מרשים לא יזיק- חוויות משתמש מועילה
  1. מדיניות ההחזר: העמוד שמסביר על מדיניות ההחזר של העסק הוא אחד החשובים. בעמוד זה יש להסביר את הכללים בתהליך החזרת המוצרים ותיקון של הזמנה שגוייה, התנאים והחוקים חייבים להיות מוסברים בהרחבה.
  2. משאלות Wish List: יוסיף מאוד לחווית המשתמש בחנות.wishlist מעניק לגולש את האופציה לשמור את המוצר שאותו הוא רוצה לקנות ולהמשיך בקנייה. מוסיף מאוד מבחינה שיווקית לאתר.

  3. בונוסים: נתינת בונוסים וצ'ופרים לגולשים יהפכו אותם לסוכני המכירות שלכם בנוסף. שיטת פעולה זו תאפשר קידום אורגני יעיל. תוכלו לשקול גם שיווק שותפים.

שיווק שותפים מועיל יוסיף לשיווק הדיגיטלי, אנשים סומכים יותר על המלצות שקיבלו מאנשים אחרים (לרוב מחברייהם או מקבוצות בפייסבוק), זהו חלק משיווק שותפים, מדובר באנשים שיותרים תכנים שיווקיים ומקשרים לרכישת מוצרים באמצעות לחיצה על לינק וזאת כדי שבעל החנות יזהה את המפנה ויוכל להעביר אליו תשלום או גמול אחר. בקצרה אנשים שמפנים לאתר שלכם/ למוצר שלכם בתמורה לקבלת עמלה מסויימת.
 
  1. מועדון לקוחות: הענקת גיפט קארד עם אופצייה לרכישת גיפט קארד בסכומים שונים, תוכלו להגדיר את הסכומים ולמכור כמוצרים וירטואליים. במהלך תהליך הרכישה לגולש תוצג האופצייה להזין את הכרטיס בכדי לקבל את ההנחה. כמובן שאנשים יוכלו לרכוש גיפט קארד ולתת אותו כמתנה לחברים ומשפחה.
  2. זום למוצרים: גולשים ירצו לראות מקרוב את המוצר שהם עומדים לרכוש וזה מה שבדיוק מה שהם יוכלו לעשות, בצורה פשוטה וקלה.
  3. תוספות: הגדרה של פירורי לחם, הנפקה של חשבוניות בPDF, תצוגת מוצרים נרחבת ועוד. מאוד עוזר בכל שלבי ניהול החנות ובחווית המשתמש.
  4. מעקב אחר משלוחים: ברגע שהגולש מסיים לבצע הזמנה, הוא ישמח לדעת מה מצבה. אם החנות תציג שקיפות מלאה ללקוח ושידע איפה המוצר שהזמין ממוקם עם אופציה לעקוב אחרי משלוחים בPED EX ו-UPS יגדיל מאוד את הסיכוי שהולש יחזור אליכם לרכישה חוזרת.

פספסנו נקודה חשובה? חושבים שעשינו טעות? מעוניינים בחברה מקצועית שתעזור לחנות שלכם להניב ובגדול? אנו בallseo נשמח לעמוד לרשותכם ולשמוע את דעתכם!

השארת תגובה