עמודי נחיתה 2019

עמוד נחיתה איכותי לעסק יכול להיות הגורם שיבצע שינוי משמעותי בחיי העסק שלכם.

עמוד נחיתה חייב להיות מופשט ומדוייק לגולש ולעומת זאת אתר יכול להיות יותר מושקע ובעל מידע מורחב.

עמוד נחיתה אשר מעוצב היטב יכול להגדיל בצורה משמעותית את ההמרות שהעסק שלכם יכול לקבל מהפרסומים ומהקמפיינים הממומנים שלכם.

עמוד נחיתה הוא בעצם נכס יקר ערך, לבעלי אתרים המעוניינים להגביר את אחוז ההמרות בעסק.

בניית עמוד נחיתה אפקטיבי הינה בעלת חוקים שונים מבניית אתר אינטרנט או אפילו ניוזלטר, כך שבכדי למקסם את ההצלחה של עמוד הנחיתה שלכם יש לעבוד ע"פ חוקים מנחים.

הגדרה כללית של עמוד נחיתה הינה: קחו את הגולשים ותכוונו אותם לתוכן שאתם רוצים כך שהם יגיעו לעמוד נחיתה מעוצב ובנוי ספציפית לתוכן שאותו הגולשים חיפשו, אחרת יהיה להם קשה למצוא את את התוכן שהם חיפשו, גם אם מדובר בעמוד באתר שלכם בנושא, יכול להיות והעמוד הזה יכיל תוכן רחב או לא ממוקד דיו.

כל פרט בעמוד הנחיתה חשוב ביותר ויש לבנות אותו בצורה מקצועית ומתחשבת ביותר לגולש הפוטנציאלי. על מנת לבנות עמוד נחיתה אפקטיבי ומקצועי עלינו לגעת במספר נקודות חשובות:

  1. המטרה של עמוד הנחיתה
  2. כמות התוכן שבעמוד
  3. עיצוב עמוד הנחיתה 
  4. טופס השארת פרטים
  5. התאמה למה שיופיע בעמוד הנחיתה לפרסומים ממומנים- ניהול קמפיין
  6. בסוף כל קמפיין מנתחים תוצאות על מנת לשפר בעתיד
קישורים למידע מורחב:

ישנו הבדל עצום בין עמוד נחיתה ספציפי לבין בניית אתרים באופן כללי. המטרה היחידה של עמוד נחיתה היא לעודד גולש לבצע המרה ולרכוש את המוצר אותו אתם משווקים ולכן התוכן בעמוד הנחיתה חשוב ביותר, כמו עיצוב, לוגו, המלצות גולשים וכו'. דבר נוסף הוא סרטון תדמית שימחיש לגולשים עד כמה אתם טובים, טופס רישום פשוט וחברותי לגולש ומערך תשלומים ידידותי למשתמש.

הצרכים בין עמוד נחיתה אחד לשני משתנים, יש כאלה שמעדיפים עמוד עמוס בתוכן ויש כאלה המעונינים בתוך קשר ופוגע ולכן חייבים להכיר את קהל היעד על מנת לייצר עמוד נחיתה מועיל ומקצועי.

1. מה המטרה של עמוד הנחיתה?

מטרות הינן דבר חשוב ביותר לעמוד נחיתה בדיוק כמו לכל נכס אינטרנטי אחר שברשותכם. אין דרך אפקטיבית ליצור עמוד נחיתה אפקטיבי ללא מטרות ספציפיות, לעמוד הנחיתה צריכות להיות מטרות לפני שהוא נבנה, כמו כל נכס, קודם כל מגיע הרעיון, אז המטרות ולאחר מכן תהליך הבנייה.

יחד עם מטרות יש צורך בציפיות כך שתוכלו למדוד את ההצלחה של עמוד הנחיתה. הציפיות הללו יכולות להיות מבוססות על סטטיסטיקה, מחקר, תיקווה או ניסיון קודם. כל עוד יש לכם מספרים מדוייקים תהייה לכם האפשרות תוכלו לבצע השוואה. המטרות שתציבו לעצמכם בשלב הראשוני יכולים להיות מספר ההמרות מעמוד הנחיתה, כמה גולשים השיארו פרטים וכל ערך מספרי אחר שאליו אתם שואפים.

2. קיראו לפעולה בצורה ברורה

קריאה לפעולה זה החלק החשוב ביותר של עמוד הנחיתה, הרי המטרה של עמוד נחיתה היא "מה אתם רוצים שהמשתמש יעשה?". לאחר שאתם יודעים מה המטרה של עמוד הנחיתה תדאגו שתהייה קריאה לפעולה והיא צריכה להופיע בצורה ברורה לגולש! קריאה לפעולה צריכה להיות מוצגת בדף הנחיתה בצורה "טבעית" עד כמה שאפשר בחלק בראשון בעמד שנפתח לגולש (above the fold).

אולי הדבר החשוב ביותר לעמוד נחיתה זה קריאה לפעולה. החל מהכותרת של עמוד הנחיתה ועד לתוכן הטקסט וגם התמונות, כל אשר מופיע בעמוד הנחיתה צריך להיות תואם ומקושר למטרה שהצבנו דבר זה יגרום לקריאה לפעולה שתופיע בעמוד להיות חזקה כיוון שהגולש מהרגע הראשוני שהעמוד נטען מכוון אותו לבצע את ההמרה שאנו רוצים. 

אנו רוצים שלאחר שהגולש צפה בעמוד הנחיתה הוא יבצע המרה (רישום לניוזלטר, רכישת מוצר או כל מטרה אחרת) עמוד נחיתה אפקטיבי הוא בעל מטרה ברורה: הרשמה, השארת פרטים, הורדה של מסמך או הרשמה לניוזלטר ועוד.

עמוד נחיתה חייב להיות בנוי כך שהפעולה היחידה שמותרת בו היא הקריאה לפעולה, משמע מדובר בעמוד נקי ככל האפשר מתפריטים, קישורים או מידע נוסף. לכן בעמוד הנחיתה אסור שיופיע קישור לעמוד אחר לדוגמא: עמוד שמדבר על מחירים, פעולה זו תוציא את הגולש מהאיזור שיצרנו ויכול למנוע המרה.

הקריאה לפעולה בעמוד הנחיתה צריכה לבלוט ע"י מיקום אסטרטגי, כיוון תשומת הלב של הגולש ע"י תמונת רקע נכונה או אפילו ע"י צבעים שמנוגדים לצבעים שעליהם בנוי האתר.

 חשוב לזכור כי יש להבהיר לגולש מה יקרה כאשר כשיקליק על הקריאה לפעולה: מידע נוסף למייל, הרשמה לניוזלטר, רכישה עם הנחה, קבלת הנחה ברכישה הבאה וכו'.

3. פשוט עמוד לא יותר

העיצוב של עמוד הנחיתה צריך להיות פשוט יותר ביחס לעיצוב של של האתר הראשי. הופעה של מידע נוסף, כגון מידע שמסביר על אודות העסק, יכולים להסיח את דעתו של הגולש ולמנוע המרה. עמוד נחיתה חייב להיות ספציפי ומדוייק.

4. עמוד נחיתה תמציתי ונקי

עמוד נחיתה יושפע מאוד מהמראה, מבנה וההרגשה שהוא מעניק לגולש ברגע שהוא מוצג לגולש עמוד נחיתה אשר בנוי היטב יגיע אל שיעורי המרה גבוהים. עיצוב מינימליסטי הוכיח את עצמו כעמוד בעל ביצועים טובים אשר משאיר את הגולש מפוקס על מה שאנו רוצים עם מעט מאוד הסחות דעת.
התוכן החשוב ביותר בעמוד הנחיתה חייב להיות בראש העמוד, החלק הראשון שיוצג לגולש above the fold, החלק הראשון בעמוד אשר מוצג לגולש, כך שכל המידע הרלוונטי מוצג לגולש בתחילת העמוד כך שיבצע את ההמרה שהצבנו. הטקסט שיופיע בעמוד הנחיתה צריך להיות תמציתי משכנע וכמובן "נקי" עד כמה שאפשר מתוכן שאינו קשור למטרה שהצבנו לעמוד הנחיתה. עמוד נחיתה אינו המקום להראות את יכולות העיצוב שלכם אלא אם כן מדובר בעיצוב תמציתי, משכנע "ונקי". יש לכם המון מקום להראות את היצירתיות שלכם בבלוג שלכם (אם אין לכם אז מומולץ להתחיל).

האנשים שלחצו על הקישור שבניוזלטר או דרך הפרסום שלכם כנראה מעוניינים בתוכן או בשירות שפורסם. אבל רק בגלל שהם מעוניינים לא אומר שהם ישערו בעמוד אם עמוד הנחיתה לא יגיע ישר אל הנקודה.

כל משפט ומילה בעמוד הנחיתה חייבים להיות בעלי מטרה והמטרה הזו צריכה להיות בעל הגיבוי של הקריאה לפעולה. אם אין קשר בין משפט לקריאה לפעולה מחקו את המשפט!

הציגו לגולשים שלכם את מה שהם באו לקראו את הסיבה למה הם לחצו מההתחלה על הקישור בכמה שפחות משפטים כך שהם יוכלו להגיע לקריאה לפעולה כמה שיותר מהר.

5. המסך הראשוני

בכל עמוד נחיתה המסך הראשוני שנטען לפני שהגולש גלל מטה הינו חשוב ביותר. תשימו לב שהקריאה לפעולה ממוקמת בחלק העליון של הדף עם מידע מינימלי שיוביל את הגולש לבצע המרה ללא הצורך לגלול מטה.

במידה ואתם רוצים לאפשר לגולש לקרוא מידע נוסף ומורחב על המוצר או השירות אתם יכולים להוסיף את התוכן הזה בחלק שמוץ למסך של הגולש כך שהוא יהיה חייב לגלול מטה לקריאה מורחבת בנושא. אנו מקווים שרוב הגולשים שיכנסו אל עמוד הנחיתה שלכם יהיו מוכנים לבצע המרה ללא גלילה מטה, בגלל שזה לאהביקור הראשון שלהם בעמוד הנחיתה שלכם או בגלל שהם השתכנעו כבר מהפרסום ובמקסימום מהתוכן הראשון שהוצג להם בעמוד הנחיתה.

החלקים החשובים ביותר חייבים להיות ממוקמים בחלק הראשוני שיוצג לגולש עם קריאה לפעולה.

6. אם הגולש גלל?

אם גולש גלל למטה והגיע לאמצע/סוף העמוד תדאגו שגם שם תופיע קריאה לפעולה. תדאגו שהגולש אינו צריך לגלול הרבה בכדי להגיע אל קריאה לפעולה.

7.תמונות וגודל טקסט

בני אדם הינם יצור חזותי משמע המוח מעבד תמונות מהר יותר לטקסט כהוכחה אנו זוכרים טקסט כתמונות, (הרחבה בנושא בפעם אחרת). לכן תמונה חשובה, "תמונה שווה אלף מילים", תמונה אשר קשורה למטרת העמוד (המוצר, צוות, וכו') שתופסת את תשומת הלב של הגולש.

עם תמונה נכונה נוכל לכוון את הגולש אל האיזורים החשובים ביותר בעמוד הנחיתה, וגם להעביר מסר. זכרו שתמונה הינה אחד מהאלמנטים החשובים והדומיננטיים ביותר בעמוד נחיתה.

הימנעו מכל תוספת לעמוד הנחיתה שיכולה להסיח את הגולש, ומקמו עד שתי תמונות. פונט גדול הוא רעיון טוב, כאב עיניים הוא הדבר האחרון שאנו רוצים ל גרום לגולשים שלנו. כמובן שלא טקסט גדול מידי (סביבות ה-39 סימנים בשורה)

8. על איזו מערכת לבנות עמוד נחיתה?

יש לדאוג שעמוד הנחיתה יעבור אופטימיזציה בדיוק כמו שמבצעים בבניית אתרים למנועי החיפוש, אופטימיזציה תגרום לכך שהעמוד יטען מהר יותר. בכל מקרה יש צורך לבחור בפלטפורמה מתאימה לבניית עמוד הנחיתה, חלקן חינמיות וחלקן לא. ישנן כמה אופציות למערכות שכאלו ולדוגמא:

wix.com פלטפורמה מוכרת וקלילה לשימוש ואין צורך בידע מוקדם לwix יש יתרונות ולא מאט חסרונות כמו: טעינה בניידים וקידום אורגני בעייתי במקצת.

פלטפורמה נוספת היא PageWiz שירות לבניית עמודי נחיתה עם כל האפשרויות לדוגמא: כלים אנאליטים, אפשרויות עיצוב, כלים לניהול SEO, תבניות עיצוב שונות. כמובן שהשירות עולה כסף על בסיס חודשי.

אפשרות נוספת היא ActiveTrail הינה מערכת ייצוגית ומאוד מתאימה לצרכים הבסיסיים, המערכת כוללת אפשרויות אוטומטיות מרובות וכמובן שהשירות בתשלום.

שירות נוסף הSmoove מערכת שמאפשרת לבנות דף נחיתה יעיל וחינמי עד 200 איש עם אפשרות אוטומטיות מרובות, עקרונית הצעה משתלמת תלוי בצרכים שלכם.

מערכת הוורדפרס הינה מערכת חינמית שצורכת מכם לעצב ולבנות את דפי הנחיתה אבל ישנו יתרון גדול והוא קידום הדומיין שלכם במערכת זו. דבר נוסף שאין התחייבות לחברה בשום אופן ותוכלו להשתמש בפלטפורמה כפי שהיא לבנייה ועיצוב של אתרים עם המון מדריכים או להוריד ולהוסיף תוספים (חלקם חינמי וחלקם בתשלום) בכדי לשפר את מבנה העמוד ואת חווית המשתמש. אלמנטור לדוגמא הוא תוסף במערכת הוורדפרס לצורכי עריכה כמו כן ניתן להתקין כלים אנאליטים למעקב נתונים. אנו בallseo מעדיפים את פלטפורמת הוורדפרס גם לבניית אתרים וגם לבניית עמודי נחיתה.

הפרט החשוב ביותר בבניית עמוד נחיתה הוא להכיר את הקהל הפוטנציאלי שלכם. בישראל הצרכן הממוצע מעריך קשר אישי ולכן הוספת כפתור חיוג תהיה הכרחית ומועילה שתוביל לעלייה באחוזי ההמרות, כמו כן הצרכן הישראלי לא אוהב "שמנדנדים" לו ולכן ברשימת התפוצה, יש להקפיד לא "לנדנד"! וזאת הסיבה למה יש לפנות למומחים בקידום אתרים ובשיווק הדיגיטלי, כדי להפיק את המקסימום מהגולשים. אנו ב-allseo נשמח לעמוד לרשותכם ולתת פתרון לכל מענה.

נכתב ע"י אזולאי דודו וליאור חנינה

מסכימים עם הנאמר? רוצים לשתף את דעתכם? השאירו תגובה! לייעוץ בקשר לבניית עמוד נחיתה מותאם לעסק שלכם השאירו פרטים ואנו בallseo נשמח לעמוד לרשותכם

השארת תגובה