מה זה בדיקת A/B או A/B Teasting?

השוואה בין לפחות שני מאפיינים שיכולים להיות תוכן עמוד (גודל טקסט, ריווח בין מילים או אותיות וכו') או מבנה העמוד, כך ששני העמודים זהים אך שונים. ומטרתם לבדוק איזה משני העמודים משפר את המטרה של הדף (המרות, זמן שהייה, הנעה לפעולה).

כל עמוד באתר שלך שגולש חדש מופנה אליו הוא רושם ראשוני שאליו נחשף הגולש והדבר הראשון שיתפוס את הגולש עוד לפני שקרא אפילו ממילה אחת בעמוד זה המבנה של העמוד במילים אחרות כמה נוח לעין להסתכל על העמוד. במידה והעמוד בנוי בצורה בסיסית (גודל אותיות קטן, ריווח קטן בין אותיות, מינימום פסקאות ועוד) רוב הגולשים יצאו מהעמוד מהר, כך שזמני השהייה בעמוד, וההמרות מהעמוד הספציפי יפגעו מאוד. בכדי למנוע מצבים כאלה ולשפר את מבנה העמודים נעזרים בA/B Testing.

בA/B Testing מפרסמים שתי גרסאות לאותו עמוד עם אלמנט או שניים שונים. משם עוקבים אחרי הפעילות והתפקוד של עמוד ובסוף הבדיקה משווים את התוצאות. העמוד שבסוף הבדיקה הוכיח עצמו ליותר יעיל ישאר ויפורסם. עכשיו זה A/B Testing בקצרה מפה התהליך חוזר על עצמו עם אלמנט שונה נוסף כדי לשפר את העמוד שהצליח במבחן הקודם. והתהליך יחזור על עצמו מספר פעמים. שינוי של אלמנט אחד בכל פעם עוזר לעסקים להצביע בדיוק על האלמנטים שמשפיעים הכי הרבה על חווית הגלישה של הגולש ויגבירו את חווית הגולש שתוביל להגברת מכירות, הרשמות לניוזלטר או כל מטרה אחרת שאליה מופנה העמוד הקמפיין או אפילו תוכן הניוזלטר.

התהליך של A/B Testing פשוט, אבל לוקח זמן ומבנה העבודה שמצויין למטה יוכל להועיל גם לך בשיפור העמוד, מודעה שלך:

 

  1. אסוף מידע: צריך נקודת התחלה ובלי מידע על העמוד הנוכחי תהייה חסרה נקודת התחלה, כך שהשוואה בין שני העמודים תהייה בעלת תועלת מינימלית. אתה צריך לדעת מה קורה בעמוד ומשם תוכל להחליט על מטרת העמוד.
  2. קבע מטרות: יש לך מידע עכשיו תחליט מה המטרה של העמוד קליקים, צפייה, המרות? כדי שתדע אם הגרסא החדשה שיצרת תהייה טובה יותר מהמקור או שדורשת תיקון.
  3.  תניח השארות: מה השינוי שאתה רוצה  ולמה אתה חושב שבוא יועיל במטרה לשפר את המטרה שנבחרה לעמוד. לאחר שיש לך מספר השארות, תסדר אותם לפי סדר קושי. מה יהיה הכי קל לבדוק או להוסיף לעמוד כמובן שיבדק ראשון.
  4. ליצור עמודים שונים: יש ליצור העתק של העמוד הנבדק ולשנות את האלמנט הספציפי שהוחלט לשנות, זה יכול להיות צבע הכפתור, גודל הטקסט, שינוי סדר העמוד, הורדת אפשרויות ניווט או משהו שונה לגמרי שתואם לאלמנט שאתה בודק.
  5. התחל בדיקת A/B: פרסם את שני העמודים והמתן לגולשים שיגיעו וישתתפו. הגולשים ישלחו לאחד העמודים בצורה רנדומלית. משם הפעילות שלהם תימדד ותיספר.
  6. ניתוח תוצאות: לאחר שהניסוי הסתיים זה הזמן לנתח את תוצאות הניסויואיזה עמוד עבד בצורה טובה יותר מבחינה של המטרה שהוגדרה אליו.

לדוגמא: להלן שתי מודעות זהות ההבדל הוא רק הרקע ביניהן, איזו מודעה אתם חושבים יותר מושכת?

לאחר מחקר של a/b testing התמונה הימינית זוכתה ליותר המרות כנראה כיוון והיא נראת יותר "חייה" בעין. לאחר שתבינו איזו מן המודעות שלכם ממירה יותר, יש לכם עמוד שפועל בצורה טובה יותר מהעמוד הקודם. ל-S.E.O חשוב לזכור: תריצו את הבדיקה רק כמה זמן שצריך ולא יותר מזה גוגל ממליצה לעדכן את העמוד הנבדק ולהוריד את כל עמודי הבדיקה. במידה וישארו יותר מדי זמן הם יחשבו כניסיון לעבוד על מנועי החיפוש.

למדתם משהו חדש? האם תתחילו לבצע בדיקת A/B testing באתר שלכם? נשמח שתשפתו אותנו. אתם רוצים שאנו בallseo נקדם לכם את האתר? השאירו פרטים.

השארת תגובה