חווית משתמש (UX) למה זה חשוב?

בניית אתר הינו תהליך הדורש מחשבה רבה, יש לתת דגש על מספר פרמטרים שבלעדיהם האתר נועד לכישלון! אחד השלבים החשובים נקרא "איפיון האתר".

איפיון האתר הינו שלב קריטי בבניית האתר שלכם, עליכם להחליט עם בונה האתרים על כל מה שקשור לאסטרטגיה בעסק שלכם, מיתוג העסק, סוג מוצרים ושירותים שהעסק מציע לגולשים.

ככל שתהליך האיפיון יהיה יותר מדוייק ומוקפד כך גם הסיכוי לאתר מוצלח ובנוי כעת.

איפיון אתרים הינו השלב שבו בעל העסק מתכנן לפרטים עם איש מקצוע את הפרטים קטנים שמגדירים את העסק ברשת ושיוצרים את חווית המשתמש (UX).

חוויית משתמש (UX) הינה החוויה של הגולש, (משתמש קצה) בזמן שהוא גולש באתר, נכון שחווית משתמש אינה ספציפית לתחום קידום האתרים אך אנו מתרכזים בתחום זה (חברה לקידום אתרים לפני הכל). חווית המשתמש מושפעת מממשק משתמש (UI),אבל ממשק המשתמש משמש כאחוז חלקי מתוך תחום חוויית המשתמש. עיצוב האתר, האסטרטגיה השיווקית, מיקום הפיצרים שבכל עמוד וטכנולוגיה (בוטים, מערכת מעקב וכו') יצרו רגשות וחווית משתמש ייחודית לאתרכם!
זכרו: אנשים שונים אחד מהשני ועיצוב שיתאים לטעמו של אדם א' לא בהכרח יתאים לטעמו של אדם ב'.

חווית משתמש נכונה

פונקציונליות (שמישות): אנו רוצים שכל גולש באתר יוכל לבצע פעולות בקלות כמו:ניווט ומציאת מידע

נוחות: התאמה לדפדפנים, רזולוציות מסך שונות וכדומה.
אמינות: תוכן מהימן למשתמש ללא טעויות וסטיות, עם שקיפות.
מידע בעל ערך: מידע שימושי שמתאים למטרות השימוש של הגולש במערכת ובמידה הנכונה בכל מסך.
עיצוב ואסתטיקה: העיצוב, הגימור והמראה של כל עמוד, הם מאוד חשובים בכדי להעניק לגולש חווית משתמש נעימה. צבעים נכונים, סדר הגיוני יעזרו למשתמש להנות מהאתר שלכם ועם סיכויי גבוהה יותר שיחזור.
אם באתרכם מוטמע בלוג, חשוב להקפיד לעדכן ולחדש את הבלוג לעיתים קרובות, כך תוכלו להעניק מידע בעל ערך לגולשים ולקבל מהם פידבק.

נגישות: הוסיפו כלי נגישות לאתרכם, כיום כבר חובה שכל אתר יהיה בעל כלי שכזה שמעניק לגולש לשיטה חלקית על נראות האתר, הגולש יכול לשנות את גודל הכתב, ורמת הצבעוניות של האתר כך שיוכל לקרוא את התוכן ביתר קלות.

קיצור זמני טעינה: אנשים לא אוהבים לחכות, קיצור זמני טעינה של כל עמוד באתר יגדיל את זמני השהייה של הגולש.

ניווט והיררכיה: כאשר לגולש קל להבין באיזה עמוד הוא נמצא, איך להגיע אליו ואיך להגיע לעמוד הבא, חסכנו לו זמן והגדלנו את הסיכוי שישאר באתר ואיפלו יחזור שנית.

זכרו את המילים המודגשות כיוון שכל אתר צריך להיעזר בהן כדי להצליח.

במהלך בניית ועיצוב האתר עלינו להחליט על מיקום התוכן לפי רמת חשיבותו ובאיזה עמוד עליו להופיע כך שלגולש יהיה קל להבין את האתר ולעין נוח להסתכל עליו מהרגע הראשון. תהליך העיצוב והאיפיון של האתר קשורים האחד בשני. גולש באתר יעדיף, אתר אחד על פני אתר אחר בהתאם לעיצובם ונראותם. בקיצור חווית משתמש נעימה.

מיתוג העסק חייב להעשות בצורה הטובה ביותר על מנת לשווק את המוצר/ים ושירות/ים באתר שלכם.

בתהליך המיתוג מגדירים את מכלול השירות בעסק, מחליטים לגבי מוצרים ומגדירים קהל יעד. השלב הבא יהיה קבלת החלטות לגבי אסטרטגיה דיגיטלית של העסק ברשת, כלומר: החלטה לגבי חשיפה ברשתות חברתיות וטלפונים ניידים. הפרמטר הבא הוא התוכן באתר. מיתוג נכון, חשיפה אפקטיבית ויצירת חווית משתמש, (עיצוב האתר), נוחה לעין, יעזרו לכוון את האתר להצלחה.

חלק מחווית משתמש הוא בעצם התאמת האתר להרגלי השימוש של הגולשים כך שהגלישה באתרינו תהייה אינטואיטיבית לגולש ובעצם באה לתת מענה לצרכים של הגולשים ברשת. חווית משתמש מושפעת מאוד מהעיצוב באתר, מהתכנולוגייה ומהמידע באתר וכמובן משיטות השיווק השונות.

בתהליך בניית האתרים אנו חייבים לקחת בחשבון את חווית המשתמש שתמשוך עליהם גולשים רבים, כמו כן עבודת SEO מקצועית (קידום אורגני). באתר שהושקעה בו מחשבה הין בהיבט העיצובי והין בהיבט המיתוגי וכמובן איכות תוכן גבוהה תהייה עבודה יחסית קלה שתניב תוצאות מעולות הרשת החיפוש.

אחד הפרמטרים החשובים באיפיון הוא עיצוב חוויית משתמש, בתחום הצרכנות ברשת הגולשים מצפים למהירות ונגישות באתר, כמובן ששירות איכותי ומהיר רק יוסיף לחווית משתמש נעימה יותר ולכן שילוב של הנאה ועניין בעת הגלישה מהווה חלק מאיפיון האתר ועיצובו לעין.

דבר הבסיסי ביותר ברגע שהגולש מבצע פעולה כמו מילואי טופס יצירת קשר ו"שליחתו" שילחו אוטומטית הודעת "אישור". אנו גם נמליץ שבהודעת האישור יופיע מידע על השלב הבא, לדוגמא, "ההודעה נשלחה בהצלחה, ניצור איתך קשר בעוד 24 שעות".

A/B Testing או מבחני שמישות

מבחני שמישות זו דרך מעולה לבחינת התאמת האתר לקהל היעד שלכם. בחרו מספר אנשים שתואמים לקהל היעד, תנו להם לשוטט באתר ולהביע את דעתם, תוכלו ללמוד מזה המון. אם קהל היעד הינו בחו"ל תוכלו להיעזר בהסרטת המסך ותנועות העכבר של הגולשים ע"י שימוש בSmartlook

מבחני A/B ישמשו אתכם במידה ואינכם בטוחים אם עדיף לשים את הכפתור "המשך" למעלה או למטה. לאחר ביצוע מספר מבחני A/B תוכלו לראות איזו גרסה הגולשים שלכם מעדיפים יותר או שממירה יותר. ככל שתעבדו עם יותר גולשים כך תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר, במבחני A/B ככל שיש יותר בודקים כך התוצאות מהימנות יותר.
מוזמנים גם להעלאות שתי תמונות לרשתות החברתיות ולשאול מה נראה יותר אמין, איפה היו משאירים פרטים, מה הבינו מהדף תוך 5 שניות (ואחרי זה הדפים יעלמו מהמסך) ולראות מה עדיף. לקריאה נוספת על מבחני A/B.

פרטים אלו יעודדו כניסות מרובות של גולשים לאתר, אתר שהושקע בו מחשבה בתחום האיפיון, העיצוב והתוכן, יוכל להפוך לאתר פעיל עם כניסות רבות קריא חווית משתמש נעימה ולבעל העסק מן הסתם המרות רבות וצמיחה משמעותית של העסק.

מעוניינים בבניית אתר איכותי מאופיין ומעוצב? רוצים ללטש את אתרכם? אנחנו הכתובת

השארת תגובה