מה הן מילות מפתח? למה הן חשובות לSEO? מה זה "זנב ארוך"?

מה הן מילות מפתח?

מילות מפתח הן הרעיון ובעצם הנושא או יותר מדויק התוכן של המאמר או העמוד שלך.

בקידום אורגני אנו מדברים עם  ביטויים או משפטים קטנים שהגולשים מזינים למנועי החיפוש.

כדי להופיע במקום גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש צריך לבחור את מילות המפתח או הביטויים ואילו מילות המפתח העיקריות שצריך לכוון אליהן.

נכתב ע"י ליאור חנינה

נגיד שאתה (או את) הבעלים של חברת קידום אתרים וברצונך לפרסם מאמר לאנשי עסקים על כתיבת מאמרים נכונים לרשתות חברתיות ואיך לקבל יותר "לייקים" אליהם (משמע חשיפה) בשם "איך לקבל יותר לייקים", הדבר האחרון שתרצה זה להופיע במקום הראשון לילדים בתיכון שרוצים יותר לייקים על הפוסטים שהם מעתיקים ממקורות אחרים.

"לפעמים מה שמביא את התנועה לאתר זה ביטוי נכון" -ליאור חנינה

לאחר שהבהרנו את הכוונה ואת הבעיה, אנחנו יודעים עכשיו שמילות מפתח מחברות בין הגולש אל התוכן באתר שלך. בכדי להתקדם בתוצאות של מנועי החיפוש ולהשיג תנועה אורגנית גבוהה יותר יש לבחור מילות מפתח נכונות לכל עמוד ובכך מנועי החיפוש יציגו את התוכן שלך במיקום גבוה יותר לגולש (כמובן שיש פרמטרים נוספים לקידום בתוצאות החיפוש)

חשוב שמילות המפתח יהיו מכוונות אל קהל היעד ובנוסף שיציגו את התוכן של העמוד שלך וכדי ליצור תוכן שיהיה מוצלח, אתה צריך להבין את הצרכים של הגולש, שפה ואיזה תוכן הגולש מחפש, לכן עדיף שתדבר עם הלקוחות שלך או במידה ועוד אין לך לקוחות אז סקר שוק או תדבר עם קהל היעד שאליו אתה מכוון שהם יגידו לך איזה תוכן הם מחפשים וירצו לראות. דיבור עם לקוחות, פורומים, וכמובן לבצע מחקר מילות מפתח ובמידת הצורך גם שימוש "במונחי זנב ארוך" (מה זה? תקרא בפסקה הבאה).

מונחי זנב ארוך

רצף של ביטויים שיוצרים חיפוש מדויק יותר לתוכן מסוים, כל משפט שהוא יותר משלושה ביטויים יחשב לזנב ארוך. לדוגמא: "טיסות זולות לפריז בקיץ" למונח זה נפח חיפושים נמוך ביחס למונח "טיסות זולות לפריז" אבל הוא מדויק יותר לתוכן שהטיסה לפריז צריכה להיות בתקופת הקיץ.

רוב בעלי העסקים מכוונים אל מילות המפתח הקצרות ביותר כמו "בגדים" אבל לנסות ולעקוף מותגים זה נחשב למשהו בלתי אפשרי, לכן ברוב הפעמים עדיף להשתמש "בזנב ארוך" נכון שפחות אנשים מחפשים "שמלת ערב עם נצנצים בצורת פרחים" אבל כאשר החיפוש הזה יתבצע יש סיכוי מאוד גבוהה שאותו אדם שחיפש את הביטוי יבצע קניה וכיוון שאתה כבעל עסק השתמשת בעמוד שלך בביטוי הזה זכית ובגדול! וגוגל תמקם אותך במיקום גבוהה יותר בתוצאות החיפוש האורגני כיוון שאתה הכי רלוונטי לשאילתת הגולש.

יש לקחת בחשבון שאדם שמחפש "שמלה" אין לנו דרך לדעת מה אותו גולש מחפש (או מחפשת): "שמלה לחתונה", "שמלה ליציאה", "שמלה ורודה". התוכן שיוצג לגולש בסיכוי מסויים לא יתאים למה שהוא מחפש.

מעוניינים בעוד תוכן לימודי מסוג זה? מומזנים להגיב. רוצים שאנו בallseo נקדם את אתרכם או שנבנה לכם אתר בהתאמה אישית?

השארת תגובה