גוגל סרץ קונסול google search console

Search console

קונסולת ה-search console הינה כלי חשוב ביותר לבעלי אתרים ומקדמי אתרים. ה-search console יכול לשמש בעלי אתרים להרבה מטרות. ה-search console הינו אמצעי דרכו ניתן לקבל מידע על האתר מגוגל, דוגמא: מיקומים, אחוזי הקלקה (CTR) ועוד. בנוסף ניתן דרך ה-search console לראות, איזה אתרים מקשרים לאתר שלנו ומאילו עמודים.

מניסיון שלנו ב-ALLSEO ה-search console הינו כלי מדויק, כיוון והמידע מגיע ישירות מגוגל.

הוספת הכלי לאתר

  1. אימות באמצעות analytics: אם כבר מותקן באתר קוד של analytics שלכם או של אתר שאתם מקדמים. יש לבצע אימות באמצעות הממשק של גוגל.
  2. Tag Meneger– מנהל התגיות של גוגל מאפשר לנו להכניס קוד חד-פעמי ובכך לשלוט על כלים בגוגל, מבלי להסתבך. ישנן דרכים נוספות כמו: קובץ HTML, ורשומת DNS. אנו ממליצים ללכת על האפשרויות היותר פשוטות ולא מסובכות.
    בעזרת מנהל התגיות ניתן לעשות שיפורים ב-HTML ונמצא תחת תוצאת "חיפוש". במילים פשוטות, גוגל אומרת לנו שיש שגיאות שנגרמות ל-HTML באתר, דוגמא:
    • כותרות (titles) כפולות ובעיה של שכפול תוכן.
    • עמודים ללא כותרות.
    • עמודים עם כותרות ארוכות או קצרות מידי.
    • עמודים עם תיאור META ארוך או קצר מידי ואף כפול.
    • תוכן שלא ניתן להוסיף מסיבות שונות.
    • ניתוח חיפושים: תנועות מחיפושים, מידע מאוד יעיל לבעלי אתרים, כי באמצעותו ניתן לראות מה קורה באתר, בעמודי התוצאות של גוגל.

Seach console מציג:

  • שאילתות: אלו חיפושים היו באתר בכל זמן ספציפי, 3 חודשים אחורה.
  • קליקים: כמה לחיצות היו בפרק זמן.
  • הופעות: כמה פעמים האתר נחשף בתוצאות החיפוש, התמונות הוידיאו ועוד.
  • קליקים (CTR) ממוצע: אחוזי הקלקה על שאילתות בזמן נתון.
  • מיקום: המקום הממוצע של כל עמוד ביחס לשאילתה בתוצאות החיפוש.
  • קישורים לאתר: ה-search console משמש גם ככלי לבדיקת קישורים נכנסים. ה-search console אינו מדויק כמו Magestic אבל עדיין מציג נתונים מועילים.
    את הקישורים שמפנים לאתר שלנו, נוכל לראות בתנועת החיפוש, בנוסף אפשרי לראות אילו אתרים מקשרים אלינו.

כלי מנהלי אתרים הוא הכלי היחיד שבאמצעותו ניתן לראות אם האתר הוענש על-ידי גוגל. בנוסף ניתן לראות את מצב העמודים המאונדקסים על-ידי גוגל, אפשרות זו חשובה ביותר.

עמודי שגיאה: בעזרת כלי מנהלי אתרים, ניתן לראות אם ישנם עמודי שגיעה באתר. שגיאה 404, עמודי שגיעה יכולים להיות גם מתוך האתר וגם מחוצה לו, כלומר אתר שמקשר לעמוד שאינו קיים.

איחזור: אפשרות שימושית של ה-search console היא לשלוח בקשה אל גוגל להנדקס עמוד ספציפי. הליך שהוא בדרך-כלל זריז, אך אינו מומלץ להשתמש בו בקביעות אלא לתת לגוגל לסרוק בקצב שלה.

מפת אתר: אפשרות שימושית נוספת היא ליצור מפת אתר Sitemap.xml. על-מנת לידע את גוגל על עמוד קיים באתר. ישנם כמה סוגי מפות לסוג התוכן: רגיל, תמונה, וידיאו וכו'.

לסיום אנו ב-ALLSEO ממליצים בחום להשתמש בsearch console ולהיכנס מפעם לפעם בכדי לראות מה מצב האתר.

השארת תגובה