ביטוי זנב ארוך – הנוסחה להצלחה

נכון שכולנו כבר יודעים שתוכן הוא המלך בעבודת קידום אתרים. אבל לא חשוב כמה תוכן איכותי וארוך תוסיפו, ללא מילות מפתח רלוונטיות ואיכותיות שיובילו אל התוכן המעולה שכתבתם. איש לא יגיע אל האתר שלכם. כאן נכנס מקדם האתרים לפעולה. אספנו עבורכם כמה עובדות מועילות לגבי ביטויים עם זנב ארוך וכמה חשוב להעזר בהם.

אז מה זה זנב ארוך?

הרעיון של זנב ארוך עוסק בשיווק ועוזר לנו למכור לגולשים מספר גדול של מוצרים פחות מבוקשים מאשר את המוצרים המבוקשים בלבד. זוהי בעצם דרך לקדם אתר בעזרת החיפושים שפחות פופולרים. אלו בעצם חיפושים בעלי נפח החיפוש הגדול ביותר. הנטייה היא לא להתייחס לביטויים בעלי זנב ארוך בטענה שאיש לא מחפש אותם. רובנו מסתמכים על נתוני חיפוש בכלי מילות מפתח של גוגל ולמעשה כלי זה אינו מדוייק ולכן סותר לגמרי נתונים מהsearch console שגם הוא כלי מועיל של גוגל ולכן רוב הביטויים בעלי זנב ארוך מביאים את התנועה המסיבית לאתר בגלל שהם כאלה וכמובן שישנם אפשרויות אינסופיות של חיפושי זנב ארוך.

מי בעצם משוטט ומחפש בגוגל? אנשים!

אנשים הם לא רובוטים ולכן נראה חיפושים בעלי ניסוח שונה ובעצם כולם מתכוונים לאותו חיפוש. אז איך באמת נראה ביטוי בעל זנב ארוך? יש לנו רשימה של מילים שצריך לקדם. בדרך-כלל לקוח מקבל כמה עשרות של מילים לקידום, קבלו כמה מילים שיחסית קשה לקדם: מנעולן, תיקון מנעולים, החלפת מנעולים. החיפושים הללו כוללים שתי מילים. למרות שבתחום המנעולנים יש ביטויים ארוכים שלהם נפח חיפוש גדול או יכולת להביא לנו טרפיק גדול משל ביטויים מוגבלים בעלי שתי מילים. דוגמא: החלפת מנעולים בתל-אביב, מנעולן עד הבית ברחובות, במנעול נתקע מה עושים? וכו'. לא מסובך למצוא ביטויים בעזרת הsearch console לאתרים בעלי נוכחות בגוגל כמו-כן בעזרת מחקר מתחרים עם הכלים: SEM Rush, ahrefs ועוד.

קידום אורגני

כל עוד יש לכם תכנים טובים ואיכותיים ממוקדים עם ביטוי זנב ארוך אז יהיה אפשרי לקדם אותם על הדרך בנוסף לביטויים בעלי שתי מילים. מניסיון מעשי בALLSEO את הביטויים שמביאים גולשים ניתן לראות בsearch console והם לא הביטויים הראשיים שבחרנו, אלה וריאציות של ביטויי זנב ארוך. 

אז מה בעצם עושים עם ביטויים שכאלה?

  1. עושים מחקר מילות מפתח מקיף ויסודי.
  2. בודקים מיקום של האתר ביחס למחקר מילים בעזרת כלים לבדיקת מיקומים.
  3. יש לבדוק אם העמודים המקודמים מספיק רלוונטים וקולעים
    1. לביטוי
    2. חיפוש הגולש
      אם לא יש לפתוח עמוד חדש ורלוונטי עבור הביטויים הללו.

עדיף לקדם יותר ביטויים בעלי זנב ארוך ויש לכך מספיק הוכחות וכמובן שעובדה זאת מוכחת בגלל כניסות אורגניות מרובות. כמובן שיש לקדם בצורה מאוזנת גם ביטויים רגילים ולשלב את העבודה ביניהם. קידום נכון של אתר משפיע גם על זנב ארוך וגם על זנב קצר. חשוב לדעת שככל שהתחום המקודם תחרותי יותר מומלץ שגם הביטוי הארוך יהיה ארוך יותר, לכן אנו בALLSEO אומרים "זנב ארוך הוא ללא עוררין המלך".

איך מוצאים ביטויים בעלי זנב ארוך?

ניתן למצוא בטויי זנב ארוך באמצעות כלים של גוגל או כלים אחרים וישנם כאלה בשפע. דרך נוספת היא בעזרת מחקר מתחרים שאותו עורכים עם כלים כמו SEMRush וAhrefs. אנו בALLSEO אוהבים לעבוד עם כלי שנקרא KeyWordTool הכלי מציע גרסא חינמית וגרסא בתשלום, ההבדל הוא שבחינמי לא מקבלים נפח חיפוש לביטויים וכמובן שפחות ביטויים מוצעים לנו. בעזרת כלי זה ניתן למצוא המון ביטויי זנב ארוך ורעיונות מעולים.

עמודי סף

אחד השימושים למילות מפתח הוא בניית עמוד ממוקד לביטויים בצורה "מוגזמת" דוגמא: אם יש לכם אתר על מנעולנים והעסק יושב במרכז יוצרים עמודים כמו "מנעולן בתל-אביב","מנעולן ברמת-גן" ו"מנעולן בחולון" כשמדובר ביותר משני עמודים גוגל עלול ממש להתעצבן עליכם. גוגל קוראת לעמודים אלו "עמודי סף". בדרך-כלל עמודי סף הולכים יד ביד עם דחיסת מילות מפתח לטעמנו בALLSEO לא ממש טקטיקה טובה. הכי נכון זה לדעת שמה שעובד עבור אינסטלטור וחשמלאי לא נכון בהכרח עבור רופא או עורך-דין. עמודי סף לא חייבים להיות עמודי זבל, ניתן לשתול ביטויים בצורה מעודנת בעמוד ולעבוד בצורה קצת יותר יצירתית. 

ישנה הגבלה של כמה תנועה ניתן לקבל מרשימת מילות מפתח שבניתם לעצמכם. חובה להוסיף עמודים חדשים ולקדם עוד ביטויים. דעו לכם שדברים משתנים וכל תחום החיפוש בגוגל משתנה, מתקדם ומתעדכן. ישנה אפשרות למזג מילות מפתח חדשות לעמודים קיימים, כמובן שגוגל מחפשת עמודים רעננים וחדשים. דרך נוספת היא למצוא מילים רלוונטיות וליצור פוסט חדש, בגוגל יודעים מתי להציג עמוד בהתאם לחיפוש של גולש. גוגל מפעילה אלגוריטם כמו RankBrain ו-Bart על מנת לזהות רעיונות חדשים, משפטים שלמים ומשמעות. האלגוריטם החדש של גוגל נותן את היכולת להבין לא רק את מה שהגולש חיפש אלא את מה שהוא לא חיפש. דוגמא אם נרשום את המילים "זנב ארוך" נקבל תוצאה של קופי למור שהם בעלי זנב ארוך.

לסיום אם בא לכם להרחיב את התנועה לאתר ולהגיע אל מיקומים טובים יותר מומלץ שתתחילו להשתמש בביטויים בעלי זנב ארוך. השתמשו בהם בתבונה והתוצאות הכן יגיעו.

השארת תגובה